"Take nothing but memories. Leave nothing but footprints. Kill nothing but time."





30 June, 2010

Sketsa Kehidupan


Seperti biasa lambat sampai opis.. hehehe ntahla... sekarang ni bgn awal pon saje siap bg lambat... hmmm.. tak der mood...agaknya mmg kene g bercuti... ~hik alasan malas nak wat keje...


memandangkan aku dah lambat sgt harini so amik cab... pak cik teksi tu dalam 50an... ramah tamah plak.. layan je.. kang kata berat mulut plak... aku dok aim nak sampai sebelum kul 9 tapi sekali tu jam kat tunnel... aduhhh.. mmg lmbt jugak sampai opis....huhuhu


kring kring... sekali tepon pak cik teksi tu bunyi daaa.... wife dia tepon.. hehehe...

ni antara sketsa aku dgr pasal pak cik tu wat loudspeaker.. hehehe layannnn......


W : "Apsal Limah(bukan nama sebenar) tepon abg letak... tepon je letak... abg kat ner???"

H : "Mana ada bunyi pon...tak de bunyi.."

W : "Abg kat mana??? (ulang lagi pasal hasben dia tak jwb. aku pon tak paham awat la tak jwb)

H : "Kat luar"

W : "Abg kat kedai tayar ke??"

H : "Haàh"

W : "Kat rumah??"

H : "Haàh"

W : "Mana satu betoi ni?? Kat Umah ke kat kedai tayar?? cuba ckp betoi2??"

H : "Kat kedai tayar"

W : "Tadi tanya kat umah kata ya..??"

H : "Dah kata cam tu jawab ye je la..."(dalam hati aku... jwb jela apa yg pusing2)

W : "abg kat mana sebenarnya??? cuba ckp betoi2.. kan ke senang..." ~sian plak kat wife dia...

terus tak dgr dah.. rupanya sekali dia letak phone daa... tak sure la putus ke apa... pasal dalam tunnel masa tu... husnudhon... hehe

tak sampai seminit phone pak cik tu bunyi lagi... dan dia cuma jawab... "tepon lagi 5 minit. Ada customer...".... tgh marah ke pak cik tu.... wife dia ni setiap 5 minit tepon ke??? hehehe macam2 la aku dok pikr.... dan aku tak tau la pas tu jadi apa psalnya aku dah nak sampai opiss....


moral of the story : tell the truth... hehehe kan ke sonang... isteri mungkin hanya ingin tahu dia mana suami berada... tapi si isteri juga perlu paham si suami.. jgn la setiap 5 minit asik tepon je... itulah kehidupan... macam-macam ada....


p/s: aku juz nak share bukan ada niat pape.. jauh sekali nak malukan sesiapa.... :)... belajar utk masa depan.... hikhikhik...


No comments:

Post a Comment