"Take nothing but memories. Leave nothing but footprints. Kill nothing but time."





20 February, 2013

Lambaian Kaabah

Assamualaikum semua....Alhamdulillah... sudah selamat sampai ke Malaysia setelah hampir 2 minggu di Tanah Haram... atau lebih tepat lagi selama 12 hari di sana...terasa bagai mimpi bila menjejakkan kaki di Masjid Nabawi dan Masjidil Haram... Tak sabar nak kongsi dengan kawan-kawan semua sepanjang di sana... Bukanlah untuk bermegah-megah (astaghfirullah) sekadar berkongsi keadaan di sana... Moga anda semua jua di jemput menjadi tetamu Allah suatu hari nanti... Amiinn....

Masalah visa sedikit sebanyak memang mengganggu persiapan ke sana... Berdoa dan tawakal moga semuanya dipermudahkan.... Alhamdulillah, dua hari sebelum bertolak visa aku di luluskan.... sujud syukur... Demam menyerang... Ujian di kala banyak perkara yang perlu di uruskan.... yer la... last minutes punya preparation hinggakan aku lupa nak bagitau kakak aku yang aku nak pergi umrah hehee - apa punya teruk aku ni...... memang agak kelam kabut.... huhu.... mana nak packing, nak jumpa doktor mintak ubat la... nak cari barang yang tak cukup... haru biru aku masa tu.... Cuma aku bersyukur sangat pasal barang-barang untuk buat umrah aku dah beli awal-awal.

Oklah... nanti aku sambung cerita yeee.... Intro je dulu....

3 comments:

  1. Alhamdulillah..subhanallah..allahu akbar...terharu tgk gmbr kak Long berlatarbelakangkan kaabah..tq for your doa ka long, mmg teringin dan bhajar sgt nk melawat Baitullah..Amin! Nti update lg ye ..tak sabar nk tau detail and semuanya..hehe..boleh izu jadikan reference nti. inshaa Allah...:)

    ReplyDelete
  2. Salam dik....Tahniah kerana dijemput menjadi tetamuNya...dan syukur alhamdulillah kerana telah selamat mengerjalkan umrah...Bila terpandang gambar Isma Liana berlatarbelakangkan kaabah terharu rasanya...Teringat pengalaman kak chah menunaikan haji tahun 2006...Insyaallah jika diberi kesempatan, kak chah akan ke sana lagi untuk mengunjungi Baitullah...moga doa kak chah diperkenankan oleh Allah swt...

    ReplyDelete
  3. salam, alhamdulillah dpt menjadi tetamuNya..mesti pengalaman yang paling berharga rite;) kiranya liana pergi ke sana dengan kawan tanpa mahram lepas la ye?.beruntung sgt terpilih..

    ReplyDelete